Bezpieczeństwo osobiste pracownika socjalnego - szkolenie stacjonarne
Czas:
8 godz.
Forma:
stacjonarnie | e-learning | blended learning
Miejsc:
8
Cel szkolenia
Celem głównym szkolenia jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa osobistego podczas wykonywania czynności zawodowych pracowników socjalnych (zatrudnionych w ośrodku pomocy społecznej, centrum usług społecznych, powiatowym centrum pomocy rodzinie) w związku z art. 121 ust. 2c ustawy o pomocy społecznej.
Cele szczegółowe obejmują:
- Poszerzenie wiedzy i umiejętności na temat bezpieczeństwa osobistego w pracy socjalnej.
- Pozyskanie wiedzy na temat:
- rozpoznawania zagrożenia,
- funkcjonowania człowieka w sytuacjach zagrożenia,
- pożądanego sposobu postępowania w sytuacjach zagrożenia (pokonywania strachu, unikania agresji, skutecznej obrony),
- warunków działania w stanie obrony koniecznej i stanie wyższej konieczności, a także odpowiedzialności w razie przekroczenia ich dopuszczalności.
- Nabycie umiejętności stosowania podstawowych technik samoobrony oraz zachowania się w walce obronnej.
Odbiorcy szkolenia
- Pracownicy i wolontariusze instytucji pomocy i integracji społecznej, w tym:
- podmiotów zatrudnienia socjalnego,
- organizacji pozarządowych działających w sferze pomocy i integracji społecznej,
- zakładów aktywności zawodowej,
- podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- warsztatów terapii zajęciowej,
- innych podmiotów prowadzących działalność w sferze pomocy i integracji społecznej.
- Pracownicy publicznych służb zatrudnienia wykonujący zadania z zakresu współpracy z jednostkami organizacyjnymi pomocy i integracji społecznej oraz budowania zespołów interdyscyplinarnych.
Opis szkolenia
- Szkolenie wynika z art. 121 ust. 2a ustawy o pomocy społecznej i jest realizowane zarówno na zlecenie pracodawców (m.in. pracowników socjalnych zatrudnionych w ośrodku pomocy społecznej, centrum usług społecznych, powiatowym centrum pomocy rodzinie), jak również osób indywidualnych.
- Szkolenie można odbyć w formie:
- stacjonarnej - wykład oraz ćwiczenia praktyczne,
- kształcenia na odległość przez Internet (e-learning) - z wykorzystaniem specjalistycznej platformy szkoleniowej umieszczonej na stronie www.kursy.target-training.eu
- mieszanej (blended learning) - wykład w trybie kształcenia na odległość oraz stacjonarnie ćwiczenia praktyczne.
- Formę odbycia szkolenia wybiera Zlecający.
- Treści nauczania (wykład) i dobór elementów samoobrony (ćwiczenia praktyczne) każdorazowo dostosowujemy do potrzeb Zlecającego z uwzględnieniem jego charakteru pracy i przewidywanych zagrożeń (dotyczy to również poszczególnych pracowników lub grupy szkoleniowej),
- Zajęcia mogą być zrealizowane zarówno w Target Training, jak i w miejscu wskazanym przez Zleceniodawcę.
- Czas trwania szkolenia wynosi:
- w formie stacjonarnej – od 8 do 16 godzin dydaktycznych,
- w formie kształcenia na odległość przez Internet (e-learning) – 8 godzin dydaktycznych,
- w formie mieszanej (blended learning) - od 8 do 16 godzin dydaktycznych.
- Szkolenie kończy się wydaniem Zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
- Koszt uczestnictwa:
- forma stacjonarna: 220,00 zł brutto od jednej osoby biorącej udział w szkoleniu (zajęcia w grupach),
- forma kształcenia na odległość przez Internet (e-learning): 280,00 zł brutto (tok indywidualny),
- forma mieszana (blended learning) - cena ustalana indywidualnie w zależności od miejsca i ilości godzin realizacji stacjonarnych ćwiczeń praktycznych.
Zakres szkolenia - przykład
Wykład:
- Bezpieczeństwo pracownika socjalnego – zdefiniowanie problemu.
- Ochrona prawna pracownika socjalnego przewidziana jak dla funkcjonariusza publicznego (art. 121 ust. 2 ustawy o pomocy społecznej) – co z tego wynika?
- Tryb zaskarżenia agresora – co i kiedy może zrobić pracownik socjalny w przypadku zaistnienia ataku?
- Konfrontacja słowna w kontekście problematyki naruszenia dóbr osobistych pracownika socjalnego.
- Wyjście w teren do niebezpiecznego klienta w świetle praw pracownika socjalnego.Warunki działania w stanie obrony koniecznej i w stanie wyższej konieczności, a także odpowiedzialność w razie przekroczenia ich dopuszczalności.
- Stres (charakterystyczne reakcje człowieka w sytuacjach trudnych; czym jest stres; natura i oddziaływanie stresu; objawy stresu; stres negatywny i pozytywny; stres związany ze środowiskiem pracownika socjalnego; optymalny poziom stresu jako stan oczekiwany).Rola pracodawcy w związku z zapewnieniem bezpieczeństwa osobistego pracownikom socjalnym oraz jego odpowiedzialność za zdarzenia związane z naruszeniem tego bezpieczeństwa.
- Inne w zależności od potrzeb szkoleniowych danej grupy (Ośrodka Pomocy Społecznej, Centrum Usług Społecznych, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, pracowników i wolontariuszy instytucji pomocy i integracji społecznej itp.).
Nauka samoobrony w celu zdolności do reagowania na zagrożenie atakiem fizycznym - ćwiczenia praktyczne (w miejscu pracy lub w sali szkoleniowej):
- Przyjęcie bezpiecznej postawy obronnej (w pozycji stojącej i siedzącej np. przy stole, biurku).
- Miejsca wrażliwe na ciele człowieka oraz sposoby obezwładniania.
- Sposoby zadawania ciosów rękoma i nogami (techniki wyprowadzania uderzeń i kopnięć) odpierających napaść fizyczną oraz sposoby ich unikania i blokowania.
- Uwalnianie się z chwytów za ręce i części ubioru.
- Uwalnianie się z obchwytów tułowia.
- Obrona przed obchwytem głowy, chwytem za włosy i duszeniem.
- Zachowanie obronne w sytuacjach zagrożenia niebezpiecznymi przedmiotami (np. nóż, pałka, elementy wyposażenia biura, mieszkania).
- Sposoby pozbawienia swobody ruchów kończyn górnych agresywnej osoby w celu uniemożliwienia jej wykonania ataku (wyeliminowania zagrożenia).
- Podstawowe sposoby obezwładniania osoby za pomocą dźwigni.
- Sposoby przemieszczenia agresywnej osoby w bezpieczne miejsce z zastosowaniem podstawowych chwytów transportowych na kończyny górne.
- Wzajemne współdziałanie pracowników socjalnych w niebezpiecznych sytuacjach prowadzące do uniknięcia zagrożenia oraz obezwładnienia napastnika.
Dokonywanie rezerwacji
Dla Państwa wygody rezerwacje na szkolenie przyjmujemy:
- telefonicznie: tel. + 48 603 480 777,
- pocztą internetową - e-mail: biuro@target-training.pl
- za pomocą formularza zgłoszeniowego umieszczonego na stronie (po kliknięciu "zgłoś się" na zdjęciu głównym),
- osobiście (w naszej placówce).
Wybrane kursy i szkolenia
Nie wybrano kursu/szkolenia